Tuesday, April 6, 2010

Avastart


Tänane päev testis korralikult mu enese- ja sihikindlust. Jõudsin just tagasi, seega on muljed ja emotsioonid veel väga värsked.

Niisiis mõned nädalad tagasi olin teinud otsuse taaselustada oma igiammune hobi orienteerumine. Teisipäevakute sari pakub selleks hea võimaluse. Ja täna siis antigi avastart. Mis sellest, et metsa all oli kohati veel päris palju lund. Mis sellest, et vett jagus nii maha kui taevasse kui nende vahele. Rahvast üle (minu) ootuste palju. Ja mina muidugi nende hulgas . Taevaskoja poole sõites, kui kojamehed tegid kiirelt oma tööd, püüdis mu väike hääl õla peal mulle küll midagi seletada, kuid ma sain ta kiiresti vaikima.
Vahepealse 27 aasta jooksul polegi nii väga palju muutunud, tehnikat on ainult veidike juurde tulnud. Valisin alustuseks lihtsa raja, 3,9 km ja 9 kontrollpunkti. Oma vana kompassi ei suutnud ma üles leida. Tuli loota ainult oma vaistule. Järgmine „ehmatus“ oli, et uups – ma ei näe ilma prillideta hästi kaarti lugeda, prillidega aga ei näe ma joosta. Nii siis käisidki prillid kord ette, kord pihku, siis ette, siis pihku …
Esimese punkti leidsin suht normaalselt üles. Heameelest kaotasin valvsuse ja tulemus oligi käes – jõudsin ringiga teise punkti asemel esimesse tagasi. Kaart õigetpidi pihku – ja peagi oli see teine leitud. Kolmandaga tuli taas vaeva näha. Võtsin õppust ja ülejäänud punktidega polnud enam erilisi probleeme. Jõudsin isegi joosta, kuigi ma pole enam teab-kui- ammu seda teinud. Järeldus – mu füüsis on ikka päris hea!

Läbimärjana jõudsin koju dušši alla, õnnelik ja hea enesetundega. Kuum saun veel ainult puudus ja ...

Kas lähen veel? Otse loomulikult, selles pole kahtlustki!

Mida ma siis täna õppisin:
1. Hangi endale korralik kompass (ehk keegi-miski, mis sind kursil hoiab) – kui tead õiget suunda, jõuad kiiremini eesmärgini.
2. Ilma kindla sihita liikudes võid, aga ei pruugi isegi mitte algusesse tagasi jõuda.
3. Kaardist, ehk siis tegevusplaanist eesmärgini jõudmiseks on suur abi.
4. Kontrollpunkti leidmine ( ehk siis vaheeesmärkide saavutamine) tõstab enesetunnet.
5. Eelkäijatest (loe: jälgedest lumel) võib kasu olla, aga ei pruugi.
6. Üllatunud tuttavate kohtamine tekitab rõõmsa enesetunde. Nad innustavad, isegi kui nende rada viib mujale.
7. Kui tunned, et vajad abi, siis küsi. Ükskõik, kui algaja ta sulle ka ei tundu.
8. Teisipäeval joo võimalikult vähe :)

No comments:

Post a Comment