Saturday, November 6, 2010

Kas see on hullumeelsus?

„Sa oled ikka päris hull inimene“, ütles eile mulle üks kolleeg. Jah, teatud mõttes on tal õigus. Sest ükski nn. normaalne inimene ei riski nii, nagu mina seda praegu teen. Teadlikult. Sellises vanuses. Sellise töötuse taseme juures. Ma ei tea, kus ma olen kuu või paari pärast, kuid ma tean, et olen sellest töökohast välja kasvanud. Töökohast, mis veel paar aastat tagasi tundus mulle unelmate paigana, maapealse paradiisina, millest tuli kümne küünega kinni hoida. Töökohast, mis õpetas mulle rohkem kui keskkooli -ja ülikooliaastad kokku. Töökohast, mis võimaldas mul areneda ja ilma näha, suhelda inimestega ja neid aidata, otsustada, vastutada, võita …. Seitsme tööaasta jooksul olen kahel aastal tunnistatud Eesti parimaks mittetulundusühenduste konsultandiks ja ühel aastal olnud nominent ehk siis kolme parema hulgas. Ja nüüd olen ma otsustanud kõigele sellele selja pöörata.

„Sul on veel võimalus ümber mõelda,“ ütles kolleeg. Ei, mu otsus on kindel. Edukad inimesed koguvad infot, otsustavad selle põhjal kiiresti ja muudavad harva oma otsust. Mina kogusin infot peamiselt oma sisemusest, aga ka väliskeskkonnast ja leian, et vahetusest võidavad kõik. Jutuajamine juhatajaga on peetud, tal on aega uue inimese järele ringi vaadata.

„Sa särad,“ kõlas komplimendina kolleegi suust. Võib arvata, et ta ei uskunud mu juttu teadmatusest. Et ma ise küll tean, aga ei taha teistele veel öelda. Ei saa ju muidu nii muretu olla minu kohustuste (pangalaen eelkõige), kogemuste, suhtumise ja vastutustunde juures. Saab küll. Minus on rahu. Ja õnnetunne. Olgugi, et ma ei tea, mis tulevik toob. Aga ma olen kindel, et midagi väga head. Olen hakanud märkama vihjeid sellele enda ümber. Rahu ja õnnetunde sain otsuse tegemisega.

Ma märkan, otsustan ja tegutsen.

6 comments:

  1. Armas Raili, aitäh Sulle selle postituse eest! Me oleme Sinuga sünkroonis, mina mõned nädalad-kuukene sinust tagapool.
    Olen sama küsimust endalt vahel küsinud... eks hirme on igasuguseid. Aga ei, Elus tuleb teha seda, mida naudid, ja nautida seda, mida teed. Ja kui seda olemasolevas ei ole juba mõnda aega, siis tuleb edasi liikuda :)

    Ka mina kogesin seda, et niipea kui otsus tehtud, hakkavad asjad iseenesest juhtuma. Uued uksed avanevad, uued võimalused luuakse. Just Sinu jaoks. :)

    ReplyDelete
  2. Sa oled tegija Raili!

    If you think you can or can't - you are right:)

    ReplyDelete
  3. Raili, tundsin varakevadel samas nö situatsioonis olles täpselt sama ja see õnnetunne on täna, kuid hiljem, ainult võimendunud! Kusjuures ka mulle tookord mitmed inimesed ütlesid/küsisid, mis toimub, sa särad:-) Oma mugavustsoonist väljatulek on juba poolvõitu ning ette pole mõtet muretseda, sest, elu pakub meile seda, mida me parajasti vajame..ja võin enda puhul/näitel kinnitada, et nii see tõepoolest on, ja rohkemgi veel! Julget pealehakkamist Sulle!

    ReplyDelete
  4. Aitäh Annika!Sellised positiivsed näited annavad mulle veelgi jõudu!

    ReplyDelete