Wednesday, October 6, 2010

Leivanädal ja ettevõtlusnädal – mulle sobivad mõlemad.


Käimas on leivanädal. Juba XIII-s. Ja ettevõtlusnädal. Ei-tea-mitmes. Mina küpsetan leiba ja olen ettevõtja. Seega on mul praegu kaks nädalat.

Leivanädala eestvedajaks on Eesti Leivaliit. Pressiteade tõotas palju. Võib-olla kohtadel käibki äge tegevus, kuid kajastamist leiab peale pressiteate erinevate modifikatsioonide vähe ettevõtmisi. Googeldasin ühel õhtul pikalt ja leidsin ainult kolm ettevõtmist, mis laiemale avalikkusele suunatud. Karilatsi Talurahvamuuseum Põlvamaal tutvustab 5.-7.oktoobrini seda, kuidas vanasti leib lauale jõudis. 10.oktoobril toimub Suure-Jaani kirikus tänujumalateenistus ja Olustvere leivakojas leivapäeva lõpetamine. Koolide-lasteaedade veebilehtedel oli ka vihjeid või otseseid leivanädala kajastusi, need mõeldud siiski rohkem omadele. Vähe minu meelest. Või oleme juba harjunud oma rukkileivaga ja ta ei vajagi enam rohkem tutvustamist …

Ettevõtlusnädalate eestvedajaks on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, partneriteks maakondlikud arenduskeskused ja Tallinnas-Tartus linnavalitsused. Vaadates kogu seda nänni ja trükiste hulka, mida kolleeg järjest oma tööruumi nurka kuhjas (need valmistati keskselt kõikidele maakondadele) ja täna pakkis, et homsel ettevõtluspäeval osalejatele laiali jagada, tundsin selgesti suurt vahetegemist ettevõtjate ja mittetulundussektori vahel. Hoolimata kõigist neist ilusatest juttudest ja vabatahtlikkuse tunnustamisest kõrgematel tasanditel. Näen igapäevaselt kuivõrd palju panustavad inimesed oma aega, energiat, teadmisi ja isiklikku raha kogukonna arendamiseks ja abivajajate toetamiseks. Mitmel aastal oleme tunnustanud oma maakonna inimesi pisikese meenega, mitte ainult üksikuid tippe kalli kingitusega, vaid ikka 60 – 80 inimest. Tänu nende silmades ja sõnades on pannud mind terveks järgmiseks aastaks pingutama. Tänavu leidis rahastaja, et see devalveerib kogu tunnustamise ja tõmbas tänumeenetele kriipsu peale. Me saame aga hakkama. Ma ei tea veel päris täpselt, kuidas, aga tean kindlalt, et saame.

Homsel ettevõtluspäeval olen siis kahes rollis – kõigepealt kolleegi abilisena, siis ettevõtjana ja lõpuks jälle abilisena.

No comments:

Post a Comment